​Fira Mors dag på Kalmar Slott med Maria Möller

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2016 09:00 CET

På Mors dag bjuder Kalmar Slott in till en helkväll i Gröna Salen när Maria Möller gästar slottet med pianisten Carina E Nilsson. Tillsammans tar de oss med på en resa genom mänskliga möten och musikaliska uttryck. Musik och komik i en skön kombination!

Maria Möller har stått på landets musik- och teaterscener under tre decennier. Det stora publika genombrottet fick hon med sitt framträdande i Allsång på Skansen 2005 och i krogshowen R.E.A på Hamburger Börs samma år. Hon har gjort ett flertal shower i eget namn som satts upp i Stockholm och spelats på landsomfattande turnéer. Hösten 2015 firade Maria Möller 30 år på scenen med en jubileumsföreställning för utsålda hus på Reginateatern i Uppsala och turnerade också med julkonserten Midvintertid.

Nu kommer Maria Möller till Kalmar Slott med föreställningen Allt vi är. Musikaliskt nytt, klassiskt, okänt och välkänt blandas med humor och tänkvärdheter kring livet och vårt förhållande till oss själva och andra. Möller både roar och berör som sångerska, komiker och som en av landets främsta imitatörer.
– Jag ser mycket fram emot att komma tillbaka till Kalmar Slott, säger Maria Möller. Jag har spelat där en gång tidigare och förutom att Gröna Salen är otroligt vacker så inbjuder den också till en nära publikkontakt som jag tycker mycket om.

Allt vi är spelas på Kalmar Slott på Mors dag, söndagen den 29 maj kl. 19.00. Innan föreställningen finns det möjlighet att avnjuta en trerätters middag i slottsrestaurangen.
– Vi är glada över att en ny tradition etablerats på slottet. Att kunna erbjuda möjligheten att fira mamma lite extra med en kväll på slottet känns fantastiskt roligt. Förra årets föreställning var fullsatt och vi fick mycket positiv respons från våra besökare, berättar Therese Börjesson som är ansvarig för evenemangen på Kalmar Slott.

Biljetter
Biljetter släpps 10/2 kl. 13 och köps på Kalmar Turistbyrå eller via kalmarslott.se.

Information
För mer information kontakta Therese Börjesson, 0480-451495, therese.borjesson@kalmar.com