Isabellah Andersson är klar för Kalmar Malkars 21 KM!

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 17:08 CEST

Den femfaldiga Stockholm Maraton-vinnaren Isabellah Andersson är klar för Kalmar Malkars 21 KM, ett helt nytt halvmaratonlopp som hålls i Kalmar den 29 juni.

– Det här ger oss verkligen en flygande start. Isabellah Andersson är ett stort namn och känd även utanför löparkretsar, säger Carl-Gustaf Nilsson från arrangörsföreningen.

Hittills har närmare 300 personer anmält sig till loppet och arrangören hoppas på mellan 400 och 500 startande premiäråret. På herrsidan är bl.a. David Nilsson, Högby IF, Andreas Åvall, Hässelby SK, Anders Kleist, IK Akele och den kenyanske löparen Dismas Ewet Lotira klara.

För mer information, se:

eller kontakta: