Isabellah Andersson klar för Kalmarmilen!

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2013 12:39 CEST

Den femfaldiga Stockholm Maraton-vinnaren Isabellah Andersson vann nyligen halvmaratonloppet Kalmar Malkars 21 KM. Nu är hon klar för ytterligare ett Kalmarlopp – Kalmarmilen den 31 juli.

Stadsloppet Kalmarmilen genomfördes för första gången 2011. Då deltog 700 personer och förra året kom hela 1000 personer i mål.
– Vi tror på ännu fler startande i år. Redan nu har 800 personer anmält sig och med de sista dagarnas anmälningsrusch och med efteranmälningarna så tror vi att vi kommer att överträffa förra årets siffror, säger Calle Nilsson, Högby IF.

Samma dag, d.v.s. den 31 juli, går också barnloppet Lilla Kalmarmilen tidigare på dagen. Även här väntas antalet deltagare öka.

Mer information:
Calle Nilsson, tel: 070-444 31 02