​Jonathan är ny projektledare för SM i Beach Soccer

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2017 07:50 CET

I sommar är det tredje gången som SM i Beach Soccer anordnas på Arena Långviken i Kalmar. I år har evenemanget en ny projektledare: Jonathan Taylor.

Jonathan kommer ursprungligen från England, men har också bott i Florida i USA under 10 års tid. Där tog han bl.a. en kandidatexamen i idrottsturism (Bachelors of Business Administration – Sports Management). För närmare tre år sedan tog kärleken Jonathan till Kalmar. Här är han numera en av delägarna i företaget JJ Sports, som bl.a. vägleder unga personer som vill bli idrottsstudenter i USA. Han är dessutom assisterande tränare för Lindsdals IF.

– SM i Beach Soccer känns som ett jätteroligt projekt att få jobba med. Jag har upplevt evenemanget på plats, som publik, och det brukar vara härlig stämning. Jag ser verkligen fram emot sommaren, säger Jonathan.

SM i Beach Soccer 2017 avgörs på Arena Långviken den 15 juli. Kalmar är också en av kvalorterna. Här kommer vi att kunna se spännande kvalmatcher den 1 juli.

Om Beach Soccer
Beach Soccer är en relativt ny sport inom svensk fotboll, men den växer i hela världen. Vid sidan av fotboll och futsal är Beach Soccer den tredje idrottsgrenen inom Svenska Fotbollförbundet.

Några siffror
- Lagen har fem spelare på plan
- I kvalet är matcherna 2 x 12 minuter
- I SM-slutspelet är matcherna 3 x 12 minuter
- Spelplanen ska vara 35-37 meter lång och 26-28 meter bred
- Målet ska vara 5,5 m långt, 2,2 meter högt och 1,5 meter djupt

Mer information om SM i Beach Soccer:
Jonathan Taylor, tel: 0735-32 18 83

Mer information om Kalmars satsningar på idrottsturism:
Johan Göransson, projektledare Idrottsturism, Destination Kalmar
Tel: 0480-45 34 05

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.