Kalmar kommun skapar fler parkeringsplatser under sommaren!

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 14:09 CEST

Tack vare alla arrangemang i Kalmar i sommar förväntas rekordmånga besökare. För att underlätta tillgängligheten till centrala Kalmar har Kalmar kommun skapat fler än 200 nya parkeringsplatser på Stagneliusskolans gård och Fredriksskans C-plan. Platserna är tillgängliga från och med onsdag 3 juli.

– Handelns omsättning under sommarmånaderna är viktig för lönsamheten, säger kommunstyrelsens ordförande Johan Persson. Varje extra besökare vi kan attrahera till centrala Kalmar är betydelsefull. Samtidigt gör de nya parkeringarna att bilister slipper åka runt lika mycket och leta platser vilket är positivt för miljö och trafiksäkerhet.