Kalmar konstmuseum bjuder fotbollsintresserade på kultur!

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 08:00 CEST

I sommar kommer många fotbollsintresserade att besöka Kalmar i samband med UEFA Dam-EM. Kalmar konstmuseum vill passa på att välkomna dem med ett generöst erbjudande:

Alla som har köpt biljett till någon av de fyra matcherna som spelas på Kalmar Arena (11, 14, 17 och 22 juli) går in gratis på Kalmar konstmuseum, om de visar upp sin biljett i museets kassa. Erbjudandet om fri entré gäller även för personer som arbetar med evenemanget.

– I år kommer ännu fler nyfikna människor att besöka Kalmar under sommaren. Då finns det all anledning att vi visar fram de starka banden mellan idrott och kultur som finns, inte minst i den samtida konsten. Kalmar konstmuseum vill ge alla deltagare och besökare till årets stora fotbollsfest ett tillfälle till att uppleva en annan sida av vår fantastiska sommarstad, säger Ivo Soltorp, strateg, Kalmar konstmuseum.

I sommar visar Kalmar konstmuseum bl.a. tre stora utställningar:

Gilla
4 maj – 25 augusti
En porträttsalong i urval av konsthistoriker Fred Johanson

So, I hit him with a brick
1 juni – 28 augusti
Klas Erikssons första soloutställning är en installation som inbegriper bland annat skulptur, videoverk och performance.

Encounters
15 juni – 15 september
En utställning som samlar fyra filmer av konstnären Manon de Boer.

Kalmar konstmuseum är öppet 11–17, alla dagar, hela sommaren (med start 15/6).

Läs mer om alla utställningar på:
kalmarkonstmuseum.se

Vid frågor, för bilder och intervjuer, kontakta:
Museichef Bengt Olof Johansson,
E-post: bengt-olof@kalmarkonstmuseum.se