Kalmars första ambassadörslag är utsett! UEFA Dam-EM närmar sig.

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 08:55 CEST

UEFA Dam-EM bygger på konceptet Winning Ground, vilket innebär att evenemanget ska sätta fokus på och utveckla dam- och flickfotbollen. Som en del i detta utses lokala ambassadörslag för turneringen.

I Kalmarregionen kommer fyra ambassadörslag att utses, ett för varje match som spelas på Kalmar Arena. Det första flicklaget, Hossmo BK, överraskades vid en träning igår, då Kalmars projektledare Johan Göransson överlämnade en ambassadörsväska och berättade vad det innebär att vara ambassadörslag. Bland annat kommer 12 tjejer i laget få äran att vara bollflickor under matchen mellan Tyskland och Norge den 17 juli.

De närmaste dagarna (på torsdag och nästa måndag) kommer ytterligare tre ambassadörslag att utses, till matcherna som spelas den 11, 14 och 22 juli. Vill ni vara med när vi överraskar lagen? Kontakta Johanna Alvtörn Heinecke, så får ni veta tid och plats.

Välkomna!

Johanna Alvtörn Heinecke, Projektkoordinator Idrottsturism