Kalmars turistchef jobbar sin sista sommar

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 10:07 CEST

Kalmars turistchef Wiola Hägglöf jobbar sin sista sommar. Till hösten går hon i pension efter många roliga år i Kalmars besöksnäring. Hon efterträds av Stefan Johnson, som är anställd på Destination Kalmar sedan 2000.

– Det känns som ett perfekt tillfälle att sluta, Kalmars besöksnäring har haft en fantastisk utveckling de senaste åren. Förra året omsatte turismen i Kalmar kommun 921 miljoner kronor, vilket är en ökning med 132 miljoner kronor jämfört med 2011. Även i sommar kommer det att finnas många anledningar att resa till Kalmar. Vi har ett bredare evenemangsutbud än någonsin med bl.a. Dam-EM, Ironman Kalmar, sommarteatern i Krusenstiernska gården och alla gratiskonserter, säger Wiola Hägglöf.