Lagvärdar sökes till UEFA Dam-EM 2013

Pressmeddelande  •  2012-08-23 16:00 CEST

Förberedelserna för UEFA Dam-EM 2013 pågår för fullt. Nu söker dam-EM-organisationen lagvärdar som kan bistå de kvalificerade lagen med övergripande service och administration i samband med deras deltagande i UEFA Dam-EM 2013. Lagvärdarna kommer att ta hand om lagen och vara deras svenska administratör under turneringen. De kommer att se till att allt fungerar runt laget och vara en länk mellan laget och dam-EM organisationen. Lagvärdarna kommer att bo och resa ihop med laget under hela turneringen. Spelorter för UEFA Dam-EM 2013 är Göteborg, Halmstad, Växjö, Kalmar, Norrköping, Linköping och Solna.

Kraven på den som söker är bl.a. att de ska kunna tala svenska, engelska och lagets egna språk obehindrat. I dagsläget är Tyskland och Italien redan klara för Dam-EM 2013. Övriga lag som har stora möjligheter att kvala in är: Ryssland, Spanien, Island, Norge, Belgien, Frankrike, Skottland, Finland, Vitryssland, Ukraina, Holland, England, Danmark och Österrike.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom