Larz-Kristerz på Larmtorget i Kalmar

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 10:32 CEST

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti.
Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Tisdag 9 juli Larz-Kristerz
Självklart kommer de till Kalmar även i år, Larz-Kristerz kan bara inte hålla sig borta från Larmtorget på sommaren! Det kan inte publiken heller, torget brukar vara fullproppat med folk när bandet spelar. Sedan förra sommaren har bandet bl.a. vunnit en guldklav, spelat krogshow, legat etta på dvd-toppen och lanserat ett eget öl. Och naturligtvis har de haft otaliga spelningar runt om i landet!
www.larzkristerz.com

Svensktoppen nästa
Tisdag den 9 juli är det dags för Svensktoppen nästa på Larmtorget i Kalmar. Svensktoppen nästa är Sveriges Radio P4:s rikstäckande musiktävling för låtskrivare, artister och nyskriven musik. 2013 arrangeras STN för sjätte året i rad och med hjälp av landets 25 lokala P4-kanaler. STN är öppen för nyskrivna låtar från både nya och etablerade låtskrivare och artister.

I Svensktoppen nästa 9 juli tävlar:
Heavenly mountain band, Öland
Lasse och Kee, Borgholm
Nina Alerstedt, Kalmar

19:00 – 19:40 Svensktoppen nästa
19:45 –21:00 Larz-Kristerz

Torsdag 11 juli Apopocalyps
Enligt tv-programmet Studio Pop och Killinggänget har Apopocalyps uppfunnit en helt egen genre: dalareggae. Detta baserar sig på att bandet har sitt ursprung i Borlänge och spelar en blandning av reggae, calypso och ska. Apopocalyps mest kända låt ”Gunga” låg 14 veckor på Svensktoppen år 1992. I år släpper de en ny skiva.
www.astor.nu

I Svensktoppen nästa 11 juli tävlar:
Magnus Bergman, Eketorp, Öland
Antonia Szabo, Nybro
Miss Ellie and The Snapshots, Kalmar

Se hela Larmtorgets program på:
www.kalmar.com/larmtorget

Om Svensktoppen nästa:

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29