Musik på Larmtorget

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 15:26 CEST

Tisdag 2 juli Eva Eastwood
Blir det kanske en grammis för Eva Eastwood i år? Tillsammans med sitt band är hon i alla fall nominerad i kategorin årets dansband. Till hösten planerar Eva Eastwood ett best-of-album som även innehåller några nya låtar. Visste du att hon dessutom skriver låtar till andra? Jerry Williams, Larz-Kristerz och The Boppers är tre exempel.

Svensktoppen nästa
Tisdag den 2 juli drar Svensktoppen nästa igång på Larmtorget i Kalmar. Svensktoppen nästa är Sveriges Radio P4:s rikstäckande musiktävling för låtskrivare, artister och nyskriven musik. 2013 arrangeras STN för sjätte året i rad och med hjälp av landets 25 lokala P4-kanaler. STN är öppen för nyskrivna låtar från både nya och etablerade låtskrivare och artister.

I Svensktoppen nästa 2 juli tävlar:
Afana från Emmaboda, Odd Hagel från Långasjö och bandet Bonjour från Oskarshamn.

19:00 – 19:40 Svensktoppen nästa
19:45 –21:00 Eva Eastwood

Torsdag 4 juli Baskery
Gruppen, som bildades våren 2006, består av systrarna Greta, Stella och Sunniva Bondesson. De släppte sitt första album 2008. Bandet har ett rått och eget sound som gör sig väldigt bra live. Musiken är influerad av traditionell country och blues. Ett nytt album släpps i år.

I Svensktoppen nästa 4 juli tävlar:
Lasse Stöckel, Christofer Escoz och Carl-Otto Johansson

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.
Se hela programmet på:
www.kalmar.com/larmtorget

Om Svensktoppen nästa:

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29