”Musik på Larmtorget” inleds med en kavalkad av svensktoppshits

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 15:20 CEST

Torsdagen den 27 juni är det premiär för sommarens Musik på Larmtorget. Första kvällen står radioprofilen Lennart Palm och husbandet Rekyl på scenen och tillsammans med flera gäster kommer de att bjuda på en hyllning till radioprogrammet Svensktoppen, som varit med oss i mer än 50 år.

Det blir en kavalkad av kända och okända av svensktoppshits framförda av lokala artister. Medverkar gör: Lise Larsen, Lisa Karlsson, Ingegerd Wessel, Autumn falls, Ida Seve, Anna Olofsson, Karin Olofsson, Linda Olsson, Ida & Elina och Malin Flodén. Tillsammans lovar de att se till att stämningen är på topp, redan från start!

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29