Musikfest i Fan Zone Kalmar i helgen!

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2013 15:27 CEST

Efter morgondagens match mellan Tyskland och Norge tar Dam-EM en kort paus inför kvartsfinalerna  - men det gör inte Fan Zone Kalmar.

På fredag och lördag blir det rena musikfesten på Sveaplan. Staffan Hellstrand, som tyvärr fick ställa in invigningsspelningen, kommer tillbaka för en konsert fredagen den 19 juli kl. 21:00. Han bjuder Kalmar på en gratis spelning - vilken artist!

Fler gäster på fredag är Janne Åström och Medborgarna, Dani M, Adee, Annie Hall och lokala hiphop profiler. På lördag gästas Fan Zone bl.a. av Häjkån Bäjkån, Sara Löfgren, Liverpool och Al Rahalla (arabisk världsmusik). Som vanligt är det fri entré till alla konserter - och till själva Fan Zone.

Missa inte heller att Caroline Jönsson, en av VM-hjältarna från 2003, gästar Fan Zone imorgon, onsdagen den 17 juli, ca kl. 15-16. Caroline var med för tio år sedan då Sverige vann VM-silver och där 3,8 miljoner såg VM-finalen mot Tyskland kl. 10.30 en söndagsförmiddag. Caroline kommer bl.a. att intervjuas från scenen i Fan Zone.

Mer information:

Pär Israelsson, tel: 0480-450733