Nattloppet väntas slå rekord

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 08:45 CEST

Intresset för löpning är stort – i hela landet. Det märks inte minst i Kalmar, där antalet deltagare ökar på löplopp efter löplopp. Nattloppet som genomförs nu i helgen är inget undantag. Det mesta tyder på rekord!

När anmälningsformuläret stängde i söndags var 784 personer anmälda till årets Nattlopp. Det kan jämföras med 721 personer vid samma tid förra året. Då slutade antalet deltagare på 904, med efteranmälningar. På lördag tror arrangören att siffran kan komma upp i hela 1 000.

– Vi har fått väldigt positiv feedback från dem som sprang förra året, då Nattloppet genomfördes för första gången. Det är ett häftigt lopp både för löparna och för publiken. Längs hela banan finns belysning i rött och gult som är Nattloppets färger och du möts av musik och andra överraskningar längs vägen. I år kommer du t.ex. att kunna höra Prinsen av Bhutan, Martin Berglund & Stödorkestern och kören Vox Communis, berättar Henrik Andersson, Nattloppet Kalmar.

Starten för Nattloppet Kalmar går på Larmtorget lördagen den 31 augusti kl. 22:00. Längs sträckan, som är 5,6 km lång, passerar löparna vackra Kalmarmiljöer som t.ex. Kalmar Slott, Stadsparken, Kalmar Gästhamn och Västerport.
Efteranmälan till loppet kan göras på Kalmar Teater vid Larmtorget fredagen den 30 augusti kl. 12-18 och lördagen den 31 augusti kl. 12-21.

För mer information, se:
kalmar.com/nattloppet