Nöjd projektledare summerar Kalmar Båtmässa 2013

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 11:13 CEST

Den 24–26 maj hölls årets upplaga av Kalmar Båtmässa. Det är en mycket nöjd projektledare som summerar årets mässa.
– Mässan hade drygt 15 000 besökare, trots en regnig söndag, och de 35 utställarna var nöjda. De gav mässan väldigt fina betyg i utvärderingen och säger att de gärna kommer tillbaka nästa år, berättar Maria Sampson, projektledare för Kalmar Båtmässa.

I år hade Kalmar Båtmässa ett bredare program än någonsin. Årets snackis var utan tvekan utställaren Speedcats och deras flyboard som besökarna fick prova på. Även Kustbevakningens fartyg var mycket välbesökt. Tävlingen Triator City Sail, som hölls på lördagen, fick en minst sagt blåsig dag men var mycket uppskattad. Vann gjorde företaget WSP med Lalla, Bebben och Christer i spetsen!

– Båtklubbarna värvade flera nya medlemmar och även seglarskolorna bokades på. Att båtlivet hela tiden fylls på med nya entusiaster är en jättevinst för hela branschen, konstaterar Maria Sampson.

Redan nu har hon och resten av projektgruppen börjat planera för en fortsättning. Kalmar Båtmässa 2014 kommer att hållas den 23–25 maj nästa år.