Ny karaktär i Kalmar Slotts spökvandring

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 16:43 CEST

Kalmar Slotts spännande spökvandring "Fasor och illdåd" utvecklas varje år. Förra året fick vandringen ett helt nytt manus, som bygger på verkliga händelser och personers öden. Inför årets premiär vässas vandringen till ytterligare – och besökarna möts av en ny karaktär som visar dem runt bland slottets mörka skrymslen och vrår. Han har dröjt sig kvar på slottet sedan 1700-talet, då det fanns ett kronobränneri på Kalmar Slott.

Bakom den nya vandringen, och den nya karaktären, står Christoffer Sköld, som är en av de mest uppskattade guiderna på Kalmar Slott. Christoffer är historiker och har skrivit manus till flera av Kalmar Slotts guideturer.

Biljetterna till ”Fasor och illdåd” släpps torsdagen den 4 oktober kl. 9.00 och säljs på Kalmar Turistbyrå.

Vandringarna ges följande tider:
31/10 kl 19.00
1/11 kl 19.00