Nytt artistsläpp till Kalmar Stadsfest 2017: Backyard Babies och Hasse Andersson

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2017 13:11 CET

Idag kan vi presentera ytterligare två akter till Kalmar Stadsfest 2017. Torsdagen den 10 augusti kan du först se Hasse Andersson på Stortorget. Lite senare på kvällen intar Backyard Babies samma scen.

Hasse Andersson har vi de senaste veckorna kunnat se som en av programledarna i Melodifestivalen. Ikväll är det premiär för hans nya trädgårdsprogram i Barnkanalen, Hasses trädgård, där han bjuder på odlingstips, trädgårdspyssel och nyskriven musik.
Genom åren har Hasse Andersson gett ut ca 20 album och en av hans största låtar är "Änglahund" från 1982. 2015 gjorde han stor succé i Melodifestivalen med låten ”Guld och gröna skogar”, som slutade på fjärde plats i finalen.

Rockbandet Backyard Babies är just nu ute på Europaturné. Bandet bildades i Nässjö 1989 och några år senare, när debutalbumet släpptes 1994, började karriären ta fart. Hittills har bandet gett ut sju fullängdsalbum, vunnit två grammisar och varit ute på åtskilliga turnéer. Ända sedan första albumet består Backyard Babies av Peder Carlsson, Johan Blomquist, Dregen och Nicke Borg.

Om Kalmar Stadsfest
Kalmar Stadsfest 2017 äger rum den 10–12 augusti. Under tre dagar bjuds besökare och Kalmarbor på konserter och roliga aktiviteter runt om i staden. Programpunkterna presenteras i takt med att de blir klara. Hela programmet beräknas vara klart kring påsk.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.