Påminnelse om pressinbjudan: UEFA Dam-EM lämnar avtryck i Kalmar genom kreativa installationer

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 19:16 CEST

Dam-EM i fotboll är det största arrangemang som genomförts i Kalmarregionen. Många kommer att ha matcherna i minnet. Självklart ger arbetet med planering och genomförande också erfarenheter inför kommande evenemang.
Destination Kalmar genomför dessutom en rad kreativa installationer för att UEFA Dam-EM ska kommas ihåg som en betydelsefull ingrediens i satsningarna på att utveckla damidrott och regionens idrottsturism.

Pressen är välkomna till en träff då vi berättar mer.

Tid: Tisdagen den 9 juli kl. 13.00
Plats: Kalmar Arena

– Svenska Fotbollförbundets mål med EM 2013 är att mästerskapet ska göra avtryck. Att det ska få betydelse för den framtida utvecklingen för dam- och flickfotbollen, att det ska inspirera och sprida glädje och höja det allmänna fotbollsintresset. Då har vi nått vårt mål, som är liktydigt med mästerskapets vision: Winning Ground – vinna mark. Kalmar kommer med genomförandet av sitt värdskap i turneringen verkligen vinna mark, det är inte minst detta initiativ ett tydligt bevis på, säger Göran Havik, Tournament Director, UEFA Dam-EM 2013.

Mer information:
Åke Andersson, vd, Destination Kalmar