Patrik Isaksson på Larmtorget i Kalmar

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2013 11:04 CEST

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti.
 Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Tisdag den 16 juli är det dags för Patrik Isaksson. Han slog igenom 1999 och debutplattan blev en stor succé som belönades med flera grammisar. Bland annat utsågs ”Du får göra som du vill” till årets låt. Sedan dess har Patrik Isaksson släppt ytterligare fem album och varit med i Melodifestivalen två gånger.

Svensktoppen nästa
Tisdag den 16 juli är det dags för Svensktoppen nästa på Larmtorget i Kalmar. Svensktoppen nästa är Sveriges Radio P4:s rikstäckande musiktävling för låtskrivare, artister och nyskriven musik. 2013 arrangeras STN för sjätte året i rad och med hjälp av landets 25 lokala P4-kanaler. STN är öppen för nyskrivna låtar från både nya och etablerade låtskrivare och artister.

I Svensktoppen nästa 16 juli tävlar:

Alexandra Simonsson, Misterhult. Marcus Runnemark, Köpingsvik. Gerda Johansson, Nybro.

19:00 – 19:40 Svensktoppen nästa

19:45 –21:00 Patrik Isaksson

Torsdag 18 juli Stefan Sundström
Förra året tog han ett sabbatsår, men nu har Stefan Sundström snart en ny platta på gång och är redo
att ge sig ut på turné igen. Han är en uppskattad vissångare, som kombinerar röjig rock med vardagsrealistiska texter. Visste du att Stefan Sundström också har gjort en coverskiva med Allan Edwalls
visor? Och att han har gett ut flera böcker, bl.a. om att leva av sin trädgård?

I Svensktoppen nästa 18 juli tävlar:
 Christoffer Ling, Kalmar. The Mamas, Färjestaden. Magnus Andersson, Brömsebro.

Se hela Larmtorgets program på:
www.kalmar.com/larmtorget

Om Svensktoppen nästa:

För mer information, kontakta:

Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261

Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29