Picknickbio på Kalmar Slott

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2013 12:03 CEST

Kalmar Slott presenterar stolt stadens första picknickbio. Under två tillfällen i augusti visas de romantiska favoriterna Notting Hill och Shakespeare in Love. Besökaren tar med sig egen picknickkorg för att beskåda filmer under bar himmel på slottet.

23 augusti kl. 21:00 Notting Hill
30 augusti kl. 21:00 Shakespeare in Love

Biljettpris: 85 kr (inkl serviceavg. 15kr)

För mer information kontakta:
Therese Börjesson 0480-451495 alt therese.borjesson@kalmar.com
Alt. Mimmi Mannheimer 0480-451495 alt mimmi.mannheimer@kalmar.com

Trevligt påhitt men att ta 85kr för filmer som är 14 och 15 år gamla känns som ett skämt, när man dessutom sitter utomhus på medhavd filt/stol... Om det ska kosta är väl 25 kr lite rimligare pris kan jag tycka.

- Angelica Ericsson - 2013-07-26 19:00 CEST

Hej Angelica,
    Tack för din kommentar! När vi gör ett evenemang på Kalmar Slott utöver våra ordinarie öppettider så betyder det att vi måste ha personal under dessa timmarna. Det är också en kostnad att hyra in en stor skärm att visa filmer på. Detta gör att vi såklart måste ta betalt för picknickbion. Biobesöket kostar 75 kr och har ett påslag på 10 kr i serviceavgift.

Vi tror att många kommer tycka det är trevligt att få ta med sin en egen picknickkorg med sina egna favoriter i. Och att få titta på bio under bar himmel med sina vänner eller sin partner tycker vi låter väldigt härligt. Och visst får man vara kreativ när det gäller sittplats, vill man t.ex. ta med en skön kudde att vila huvudet på får man såklart det!

När vi valt filmer har vi försökt att hitta klassiker som vi tror att många gillar. Eftersom detta är ett eget bioevenemang så har vi inte tillgång till det nya filmutbudet som vanliga biografer har. Men vi känner att vi har hittat rätt och är nöjda med filmerna som valts ut och hoppas att våra biobesökare också blir det!

Med vänlig hälsning,
    Elin Johansson
    Destination Kalmar / Kalmar Slott

- Elin Johansson - 2013-08-01 11:54 CEST

Instämmer med ovan. mycket trevlig idé. Men varför inte göra som de gjort på Lindö, ta dit någon som vill ha en kiosk där och sen inte krångla till det så mycket. Lindö är ett klockrent mysigt utebio koncept som gör kalmar mer attraktivt! 25kr/person hade faktiskt varit rimligt... för 85kr förväntar jag mig en biograf med bra stolar bra ljud och bild kvalité...
    kommer själv att avstå då 85kr/person blir för dyrt för vad det är.

- markus - 2014-07-20 17:39 CEST

ps. slottet är förvisso mysigare... men ändå..

- markus - 2014-07-20 17:40 CEST