Pressinbjudan: Bra fotoplatser märks ut i Kalmar

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 10:21 CEST

Imorgon kommer sex nya skyltar att placeras ut vid vackra platser i Kalmar: vid Stortorget, Kalmar Slott, Kalmarsundsparken, Kalmar Gästhamn, Sylvanderparken och Kattrumpan.

Skyltarna kommer att markera ut fina platser, där det är bra att fotografera. Samtidigt startar också en fototävling på Instagram. Mellan den 1 juli och 31 augusti kan besökare och Kalmarbor ladda upp sina sommarbilder från Kalmar på sitt Instagramkonto och ange #kalmarsommar i bildtexten. Vinnarna, som har chansen att få ett weekendpaket, en iPad eller biobiljetter, utses genom antal röster på Instagram och av en jury.

Media är välkomna att följa med när skyltarna sätts upp. Den första skylten beräknas komma på plats:

Tid: Fredagen den 28 juni ca kl. 08:30
Plats: Stortorget