Pressinbjudan: Nu är hela programmet klart för Kalmars Fan Zone under UEFA Dam-EM

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 14:22 CEST

Det är inte bara på Kalmars arena som UEFA Dam-EM kommer att märkas i sommar. Under perioden 10-22 juli kommer det att finnas en Fan Zone vid Sveaplan i centrala Kalmar. Nu är hela programmet klart. Det presenteras vid en presskonferens:

Tid: Fredagen den 14 juni, kl. 10
Plats: Sveaplan, vid Bremersons uteservering

– Fan Zone är platsen där UEFA Dam-EM blir synligt i centrala Kalmar. Här kommer de stora samarbetspartnerna att exponera sina varumärken i en miljö som är full av aktiviteter och underhållning för människor i alla åldrar. Bland annat blir det konserter, fotbollsturneringar och äventyrsaktiviteter. Vi kommer också att få se annorlunda fotbollsformer som t.ex. bodyzorb-fotboll och sumofotboll, berättar Pär Israelsson, som ansvarar för Kalmars Fan Zone.

Kalmars Fan Zone kommer att ha öppet dagligen mellan kl. 12 och 23 under perioden 10–22 juli, d.v.s. t.o.m. den kvartsfinal som spelas i Kalmar.

Matcherna som spelas på Kalmar Arena:
11 juli Norge – Island
14 juli Norge – Holland