Romeo och Julia Kören gästspelar på Kalmar Slott

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 09:21 CEST

Den 12 december gästspelar Romeo och Julia Kören på Kalmar Slott. Denna gång med föreställningen ”Decamerone”. Biljetterna släpps idag, torsdagen den 18 oktober.

Romeo och Julia Kören är känd för sina spännande, dramatiska och även humoristiska tolkningar av tidig musik. Nu tar de sig an Giovanni Boccaccios mest berömda verk, ”Decamerone”. Under digerdöden flyr tio personer undan Florens och isolerar sig för att inte smittas. För att lätta på tristessen berättar de tio berättelser per kväll i tio dagar.

Romeo & Julia Körens renässanskonsert är en blandning av teater, dans och musik. Kören har sedan starten 1991 gjort sig ett internationellt namn. De har även gjort uppmärksammade framträdanden vid flera Nobelmiddagar och vid Kronprinsessparets bröllop 2010.