Shirley Clamp och Andra chansen på Larmtorget i Kalmar

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2013 09:46 CEST

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti.
 Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Tisdag den 23 juli är det dags för Shirley Clamp som har deltagit i Melodifestivalen flera gånger. Det var också där hon fick sitt
stora genombrott 2004 med låten ”Min kärlek”, som slutade på andra plats i den svenska finalen. Men Shirley har gjort mycket mer än melodifestival, hon har t.ex. turnerat med Rhapsody in Rock, gjort julshow och varit programledare.

Svensktoppen nästa

Tisdag den 23 juli är det dags för Andra chansen i Svensktoppen nästa på Larmtorget i Kalmar. Svensktoppen nästa är Sveriges Radio P4:s rikstäckande musiktävling för låtskrivare, artister och nyskriven musik. 2013 arrangeras STN för sjätte året i rad och med hjälp av landets 25 lokala P4-kanaler. STN är öppen för nyskrivna låtar från både nya och etablerade låtskrivare och artister.

I Andra chansen i Svensktoppen nästa 23 juli tävlar:

Magnus Bergman med Håll min hand, Bonjour med Reach och Magnus Andersson med låten Jag vill inte.

19:00 – 19:40 Svensktoppen nästa

19:45 –21:00 Shirley Clamp

Torsdag 26 juli CajsaStina Åkerström
CajsaStina Åkerström, som bor i Halltorp utanför Kalmar, skivdebuterade 1994 med ”Fråga stjärnorna”.
 2010 gav hon ut boken ”Du och jag, farsan” om sin kände far, vistolkaren Fred Åkerström. Just nu skriver CajsaStina på material till en ny skiva, som beräknas komma ut 2014.

I Svensktoppen nästa den 25 juli är det länsfinal.

Se hela Larmtorgets program på:
www.kalmar.com/larmtorget

Om Svensktoppen nästa:

För mer information, kontakta:

Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261

Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29