Smygpremiär för nya Kalmarsundsbadet i Kalmar

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2013 10:52 CEST

Att det bara är en smygpremiär beror på att den 180 meter långa bryggan inte blir klar förrän under sensommaren.
Under lördagen finns en stor hoppborg på plats som inbjuder till kul lekar, barnen kan också låna sumodräkter. På förmiddagen kör Friskis & Svettis ett pass med familjegympa som börjar kl 11. Andra aktiviteter blir olika skattjakter och musikunderhållning.

– Arbetet med bryggan har tagit längre tid än beräknat på grund av svåra bottenförhållanden. Ett tillfälligt stopp i arbetet görs under några veckor för att badplatsen ändå ska kunna användas, säger Tomas Lexinger som ansvarar för anläggandet av Kalmarsundsbadet.
På den färdigställda delen av bryggan finns en badstege. På land välkomnar en stor sandstrand med ett antal skyddande dyner. På land finns också glasskiosk, toaletter och dusch. Från och med lördag kan vi bada och sola på ett nytt bad i centrala Kalmar.

Kontaktpersoner:

Kalmar kommun: Tomas Lexinger, produktionschef, tel 0480-45 04 46