Snart dags för Kalmar Båtmässa!

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 11:41 CET

Nu pågår förberedelserna för fullt inför Kalmar Båtmässa, som i år hålls den 24–26 maj. På bara två år har mässan blivit ordentligt etablerad och lockar besökare från hela sydostregionen. Förra året gästades mässan av närmare 25 000 personer.

– Vi är den enda båtmässan längs ostkusten och det märks att vi finns i folks medvetande. Numera väntar inte utställarna på att vi ska kontakta dem, de ringer själva och bokar utställningsplats, berättar Maria Sampson, som är projektledare för Kalmar Båtmässa sedan starten.

På Kalmar Båtmässa hittar besökarna det senaste inom båtar och tillbehör. Kring montrarna i Kalmar Gästhamn anordnas också en mängd aktiviteter och upplevelser för hela familjen. Här kan du t.ex. följa med på en hisnande tur med RIB-båt eller se hur Sjöräddningssällskapet arbetar vid en räddningsinsats.

– En ny utställare som det är spännande att kunna välkomna är Speedcats – Gocart på vatten. I deras monter kommer besökarna att kunna prova på riktigt fartfylld båtracing! Speedcats är uppblåsbara katamaraner som har mer kraft i förhållande till sin vikt än en Ferrari. Företagsidén föddes i Kapstaden, där man tävlar med dessa båtar under namnet Thundercat Racing. Tävlingen finns även på andra platser i världen under andra namn, berättar Maria Sampson.

Listan med utställare fylls kontinuerligt på:
kalmar.com/batmassa

För mer information: