Stort tryck på biljetter till matchen Tyskland – Norge

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2013 20:56 CEST

Det är stort tryck på biljetter till matchen mellan Tyskland och Norge, som spelas på Kalmar Arena på onsdag den 17 juli. Just nu är 8 633 biljetter sålda, vilket innebär att samtliga biljetter som hittills gått att sälja är slut.

Vi har hopp om att kunna få ett mindre antal biljetter i retur. På tisdag eftermiddag fattas beslut om hur många extra biljetter som släpps upp, vid vilken tidpunkt och var försäljningen kommer att ske.

– Vi hoppas på att kunna slå Växjös rekord från matchen Tyskland - Holland på 8 861 åskådare och det känns inte omöjligt. Det är total hysteri kring matchen, vi är jätteglada att publikintresset är så stort. I två års tid har vi arbetat med begreppet Winning Ground, d.v.s. att vinna mark för damfotbollen, och vi har verkligen vunnit mark. Det känns helt fantastiskt att kunna bjuda vår region på en sådan här supermatch, säger Johan Göransson, Kalmars projektledare för UEFA Dam-EM.

För mer information, kontakta:
Johan Göransson, tel: 0480-45 34 05, 0725-451 677