The Playtones på Larmtorget i Kalmar

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2013 11:26 CEST

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti.
Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Tisdag den 30 juli är det dags för The Playtones som bjuder på energirik pianobaserad rock’n’roll och har en förkärlek till musik med 1950-talssound. Bandet har sin hemvist i Blekinge, eller Sveriges Mississippi som de själva säger. 2009 vann de Dansbandskampen, 2010 kom debutalbumet och 2011 tävlade de i Melodifestivalen med låten ”The King”.

Musik på Larmtorget pågår klockan 19:00 – 21:00

Torsdag 1 augusti Lady B. Goode
Lady B. Goode är ett färgstarkt band, som består av fem rutinerade kvinnliga musiker. De är ett coverband som spelar rock, pop, schlager och disco med glimten i ögat. Det sägs att IronMaiden har stått längst fram och headbangat under en av bandets konserter!

Se hela Larmtorgets program på:
www.kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261