UEFA Dam-EM i fotboll i Kalmar lämnar avtryck genom kreativa installationer

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2013 12:52 CEST

Stora arrangemang och händelser lämnar avtryck hos dem som medverkar eller upplever det som publik. Förutom matcherna under Dam-EM i Kalmar, som vi förhoppningsvis kommer att minnas länge, genomför Destination Kalmar konkreta projekt som lämnar spår in i framtiden.

Pressinformation lämnas tisdag 9 juli kl 13.00 på Kalmar Arena.

Dam-EM i fotboll är det största arrangemang som genomförts i Kalmarregionen. Många kommer att ha matcherna i minnet. Självklart ger arbetet med planering och genomförande också erfarenheter inför kommande evenemang.

Destination Kalmar genomför dessutom en rad kreativa installationer för att UEFA Dam-EM ska kommas ihåg som en betydelsefull ingrediens i satsningarna på att utveckla damidrott och regionens idrottsturism.

Tisdag 9 juli kl 13.00, på Kalmar Arena, medverkar Bengt Skoog från Destination Kalmar, konstnär Lotta Rautio och Svante Samuelsson från Kalmar FF med flera.

Information lämnas av:
Åke Andersson, Destination Kalmar. Tel 0480-45 34 01