200 000. Nu firar vi igen! Välkomna att fira med oss i Uppsala 18 december!

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 17:16 CET

Nu firar vi igen! 200 000. Välkomna att fira söndag 18 december!

Väder och vind spelade oss alla ett spratt under vårt planerade firande på första advent 27/11, så kraftfullt att vi bara fick tillfälle att genomföra delar av vårt firande. Vår långväga gäst Chris Medina trotsade dock blåsten och regnet, som under kvällen övergick i snöfall. Chris Medina uppträde i Uppsala city inför ett fullsatt Forumtorg.
En stämningsfull avslutning på första advent med både skönsjungande Chris Medina och snöfall!

Vi firar att vi nu är 200 000 människor i Uppsala kommun, som alla tillsammans bidrar till tillväxt, dynamik och en fantastisk kommun att bo i. Uppsala kommun har de senaste åren haft tillväxt inom många sektorer. På 20 år har fler än 40 000 nya invånare tillkommit, dvs. som om hela Enköping eller Falkenberg flyttat in i kommunen storleksmässigt. Uppsala är nu en av de fyra storstäderna.

– Det är mycket glädjande att vi har haft och har en fortsatt stark tillväxt i kommunen. Vi växer både mätt i antal invånare och i attraktivitet, säger kommunstyrelsens ordförande Gunnar Hedberg.

I lördags 26/11 invigdes på Uppsala stadsbibliotek en resa genom Uppsalas historia fram till idag, i både bild och text.
Att följa med på en resa i Uppsalas historia på biblioteket har du möjlighet fram till 4 december, sedan förflyttas utställningen till Kommuninformationen i Uppsala Stadshus. Där kan den ses under resterande delen av året och under hela 2012.

Söndag 18 december fortsätter vi vårt firande i Uppsala. Mer information om tid och plats kommer snarast.

Varmt välkommen att fira med oss i storstaden Uppsala.

För mer information
Charlotte Skott, marknadsstrateg, Destination Uppsala AB, telefon 0705- 66 55 58, charlotte.skott@destinationuppsala.se

Destination Uppsala AB med ägare och partners utvecklar och marknadsför Uppsala som destination