Destination Uppsala rekryterar ny ekonomi- och administrationsansvarig

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2013 07:15 CEST

Nu är det klart att Karin Modéen, Chief Accountant på NextJet, blir ny ekonomi- och administrationsansvarig på Destination Uppsala. Hon efterträder Gunilla Kaplan som gick i pension i juni, efter 25 år inom bolaget.

Destination Uppsala har under våren sökt en ny ekonomi- och administrationsansvarig.
Nu är det klart att det blir Karin Modéen, Chief Accountant på NextJet, som tar över tjänsten som ”Ansvarig Ekonomi & Administration”. Hon efterträder Gunilla Kaplan som gick i pension i juni, efter att ha arbetat inom destinationsbolaget i dess olika former sedan starten 1988.

– Jag ser verkligen fram emot att ta mig an min nya utmaning på Destination Uppsala. Målet blir i första hand att lära känna verksamheten, för att i nästa steg kunna utveckla och förbättra. Att få satsa helhjärtat på min egen hemstad känns enormt motiverande. Jag är uppväxt i Uppsala och har bott här större delen av mitt liv, vilket gör att staden ligger mig varmt om hjärtat, berättar Karin Modéen.

Karin har under de senaste 15 åren arbetat inom flygbranschen. Hon började i incheckningen på Arlanda 1998 och har sedan gått via flygskola, lärartjänst på flygskola och pilotjobb till en position som ekonomichef på NextJet.

– Karin har en positiv och drivande personlighet, med hennes gedigna erfarenhet från olika funktioner tror jag att hon kommer att kunna tillföra oss mycket. Vi är väldigt glada att ha Karin med ombord, säger Tiina Mykkänen, VD på Destination Uppsala.

– Jag tar nu med mig mina samlade erfarenheter in i en ny, spännande bransch och hoppas kunna bidra med nya infallsvinklar, avslutar Karin Modéen.

Karin Modéen tillträder 1/9.

För mer information, vänligen kontakta:

Tiina Mykkänen, VD, Destination Uppsala
+46 18 727 48 05, +46 707 22 93 93, tiina.mykkanen@destinationuppsala.se

Destination Uppsala har som huvuduppgift är att sälja och marknadsföra destinationen Uppsala. Bolaget ska vara en drivande aktör för att utveckla Uppsala som besöksmål; öka antalet besökare och skapa ökad affärsnytta för den lokala besöksnäringen.

Bland annat ansvarar bolaget för projektet Varumärke Uppsala, driver stadens Turistbyrå, projektleder kommunens större evenemang och samarbetar med den lokala näringen för att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau.