Destination Uppsala vill ha fler kreativa sponsringssamarbeten

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 08:01 CET

Destination Uppsala strävar efter att möjliggöra för fler och större evenemang i Uppsala.Bolaget har därför tagit initiativ till en utbildning inom sponsring för evenemangsarrangörer och företag som vill arrangera, samverka och synas i Uppsala. Intresseanmälan till utbildningen är nu öppen och man hoppas att många ska se affärsnyttan i att delta.

- Som kanal för marknadskommunikation är modern sponsring extremt effektiv. Genom utbildningen kommer deltagarna att få kunskaper som leder till större affärsnytta, mer kreativitet och större förståelse för kanalen sponsring, säger Jonas Ekebacke, Projektledare Möten & Evenemang, Destination Uppsala.

Destination Uppsala har nu öppnat anmälan till den sponsringsutbildning som bolaget presenterade för näringen under en halvdag på UKK i december. I samarbete med Trippus Event Solutions, Elitidrott Uppsala, Världsklass Uppsala, Handelskammaren i Uppsala län påbörjar man i februari en sponsringsutbildning för de företag (köpare av sponsring) och evenemangsarrangörer (säljare av rättighet) som vill arbeta med strategiskt med sponsring och skapa större affärsnytta för sina verksamheter.

- Rättighetsinnehavare, det vill säga evenemangsarrangörerna, var snabba med att anmäla sig. Vi hoppas även fånga näringslivets engagemang i vårt initiativ. Vi vill se kreativa möten mellan företag och arrangörer och hoppas att det i förlängningen skapar goda sponsringssamarbeten i framtiden, säger Anna Lindström, Chef Möten & Evenemang, Destination Uppsala.

Kostnaden för utbildningen är 2 000 kr exklusive moms per deltagare.

För mer information och anmälan om medverkan, kontakta gärna:
Anna Lindström, Chef Möten & Evenemang, Destination Uppsala
+ 46 76 761 83 35, anna.lindstrom@destinationuppsala.se

Jonas Ekebacke, Projektledare Möten & Evenemang, Destination Uppsala
+46 76-113 83 72, jonas.ekebacke@destinationuppsala.se

Möten och evenemang bidrar till att stärka städers attraktivitet. Avdelningen Möten & Evenemang, inom Destination Uppsala, arbetar för att fler kongresser, konferenser och evenemang ska kunna genomföras i kommunen. Destinationsbolaget har även ett ansvar för kunskapsutvecklingen av Uppsala som mötes- och evenemangsstad i syfte att bidra till ökad affärsnytta för aktörer i alla led.

Destination Uppsala ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring.

Bolaget ansvarar bland annat för projektet Varumärke Uppsala, driver stadens turistbyrå, projektleder kommunens större evenemang och samarbetar med den lokala näringen för att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau.