För 22:a året i rad i Uppsala, biljettsläpp för SM-finalen i bandy.

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 13:30 CET

För 22:a året i rad i Uppsala, biljettsläpp för SM-finalen i bandy.

Biljetterna släpps torsdag 1 december inför Bandyfinalerna 23- 25 mars 2012 på Studenternas i Uppsala. Precis som föregående år gäller en biljett hela helgen för ungdom, dam och herrfinal, på en herrfinalsbiljett.

Uppsala kommun som står som arrangör och värdstad för 22:a året och satsar i år på en stor folkfest. Uppsala kommun är glada att återigen få arrangera ett av de största vinter utomhusevenemangen i Sverige.

– Vi har under 22 år skapat oss en bred kompetens inom evenemangsområdet och lyckats utveckla SM- finalen i bandy till ett av Sveriges största vinter utomhusevenemang, säger Gunnar Hedberg(M) kommunstyrelsens ordförande.

Oavsett vilka lag som spelar finalen så levererar Uppsala alltid mycket mer än en bandymatch. Staden lever upp till fullo där staden kläs i bandyskrud, klassisk bandyfrukost, bandygala och inte minst den berömda finalbanketten på slottet. Dam- och Herrfinalen spelas även i år på separata dagar och biljettpriserna är oförändrade mot föregående år.

– Genom att arbeta strategiskt med evenemang som en av många besöks anledningar till Uppsala har vi varit framgångsrika. Detta har gjort att många fått upp ögonen för Uppsala som evenemangsstad och under nästa år kan vi presentera över 20 stora evenemang på nationell- och internationell nivå. T.ex. VM- final i isracing, SM-final i amerikansk fotboll och SM- rally, säger marknadsstrateg,Charlotte Skottpå Destination Uppsala.

Program för SM- finalhelgen 2012
Fredag
19:00 Final Reebok Ungdom Div 1 (H20år)

Lördag
12:30 Reebok Ungdom Div 2 (H18år)
16:00 Damfinal
18:30 Final New Body Cup (F19år)

Söndag
13:15 Final ICA mini allsvenskan (5:e klassare)
16:00 Herrfinal

Mer information finns på www.bandyfinalen.se och www.ticnet.se
Charlotte Skott, Marknadsstrateg Destination Uppsala AB, 0705 – 66 55 58.

Destination Uppsala AB med ägare och partners utvecklar och marknadsför Uppsala som destination