Nu satsar Uppsala på att bli hela Sveriges julstad!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 16:33 CET

Alla som bokar årets besökspaket i Julstaden Uppsala får utan kostnad shoppinghäftet "Shopping Uppsala" med bra rabatter i Uppsalas butiker tillsammans med Uppsalakortet som ger fria entréer till museer och besöksmål, fria bussresor i centrala Uppsala, fri parkering, rabatter och andra förmåner. Dessutom bjuder Upplands Lokaltrafik på generösa rabatter på Upptåget och sina regionbussar till och från Uppsala. Besökspaketen bokas genom de fem hotell som ingår i årets samarbete: Clarion Hotell Gillet, First Hotell Linné, Hotell Charlotte, Scandic Hotel Uplandia och Park Inn.

- Uppsala är en fantastisk shoppingstad och med årets besökspaket hoppas vi att många ska upptäcka hur smidigt det är att handla alla julklappar på ett ställe och samtidigt ta del av Uppsalas utbud av musik, teater och underhållning,  säger Ulrika Nisser, evenemangschef på Uppsala Tourism.

Den 27-28/11 startar julen traditionsenligt i Uppsala. Utanför Saluhallen bjuder Bondens egen julmarknad på smakfulla matupplevelse. I Rosénparken strax intill står julen på glänt med en riktig sagoskog för hela familjen och på Uppsala konstmuseum i Uppsala slott är det julmarknad. Den 28/11 är det stor adventsgudstjänst i Uppsala domkyrka och Uppsala City bjuder på skyltsöndag med underhållning för hela familjen på Stora torget. Helgen avslutas som alltid med UNT:s magnifika adventsfyrverkeri i Botaniska trädgården i anslutning till Uppsala slott.

Allt information om Julstaden Uppsala och årets besökspaket finns på www.julstadenuppsala.se

Mediakontakt: Ulrika Nisser, Uppsala Tourism, tel 018-727 48 19
ulrika.nisser@uppsalatourism.se

Uppsala Tourism AB, under namnbyte till Destination Uppsala, utvecklar och marknadsför Uppsala som en attraktiv destination i Sverige tillsammans med sina ägare, partners och intressenter.