Kreta - årets nyhet med Detur är redan en klassiker!

Till sommaren 2014 expanderar Detur sitt program med ytterligare ett resmål – Kreta i Grekland, men det är inte första gången som Detur har haft kreta i programmet. Resmålet var redan med i Deturs utbud när man startade verksamheten i Sverige år 2000. Denna semesterfavorit har svenskarna redan tagit till sitt hjärta och många kommer hit om och om igen. Detur kommer att flyga direkt till Chania flygplats från Arlanda, Sundsvall och Östersund under sommarhalvåret 2014. Väster om Chania, i orterna Platanias, Agia Marina, Kato Stalos och Gerani, erbjuder sedan Detur ett varierat hotellprogram, med allt från femstjärniga hotell till enklare lägenhetshotell. Det erbjuds även ett spännande program med utflykter och upplevelser, där man dels kan hitta klassiker som Samariaravinen, men även mycket annat.

-Det är extra roligt att kunna erbjuda både gamla och nya kunder ett nygammalt resmål. Vi har valt ut fina hotell i populära orter för vårt program och vi är dessutom helt ensamma om att erbjuda Kreta från både Sundsvall och Östersund.  säger Staffan Jansson, Sales & Marketing Manager Detur Sweden.

Dessutom öppnas två nya flygplatser i Skåne, Kristianstad och Ängelholm.

-Vi har sett ett ökat intresse för våra resor i regionen efter att ha lanserat resor till både Turkiet och Tunisien från Köpenhamn. Nu är tiden mogen att köra direkt från Skåne till södra Turkiet och klassiska resmålen Alanya, Antalya, Belek, Kemer och Side, säger Staffan Jansson vidare.

Nyheter sommaren 2014 i korthet:

• Kreta från Sundsvall 9/5 – 13/6 samt 8/8 – 24/10
  • Kreta fån Östersund 10/5 – 14/6
  • Kreta från Arlanda 20/6 – 1/8
  • Kristianstad till Antalya 18/4 – 6/6 samt 15/8 – 24/10
  • Ängelholm till Antalya 11/4 – 24/10
  • Norrköping till Antalya kommer att fortsätta 6/4 - 26/10
  • Sommarkatalogen 2014 når våra resebyråer under vecka 49
Kort om Deturs Kreta

Följ med Detur till Kreta – den perfekta semesterön med underbara, milslånga stränder och skiftande natur. Greklands största ö har mycket att erbjuda med sin varierande natur, glittrande bukter och spännande grottor i bergen samt ett varmt och inbjudande folk! Här serveras grekiska sallader, tzatziki och andra läckerheter i mängder och med en behaglig badtemperatur långt in på hösten är inte alls svårt att förstå varför Grekland är ett så populärt resmål.

Chania är Kretas näst största stad med sina drygt 60,000 invånare och Detur kommer att trafikera Chania Flygplats. Deturs hotell  ligger längs den milslånga stranden som stäcker ut sig väster om Chania. Här finns semesterorterna där man hittar våra hotell, som Platanias, Agia Marina, Kato Stalos och Gerani.