Meddelande om situationen i Tunisien

Våra resor under resten av sommarsäsongen är inställda till och med juli, då flera inbokade gäster önskat uttryckt en sådan önskan. All kunder kommer att kontaktas och erbjudas ombokning till något av våra övriga resmål eller återbetalning av resan. Vi hoppas kunna återuppta våra resor till hösten, men ett beslut kommer att fattas senare.

-----------------

Med anledning av de tragiska händelserna i Tunisien, går våra tankar till de drabbade och deras familjer.

Detur kommer att erbjuda sina gäster på flygen till Oslo och Köpenhamn att resa hem redan i kväll, då många gäster uttryckt en sådan önskan.

Oslo avgår 23:00 från Monastir

Köpenhamn avgår 23:50 från Enfidha

Vi har redan börjat kontakta gästerna om den tidigare avresan hem.

Detur

• Semester

Detur Sweden AB ingår i resekoncernen Detur International med säte i Amsterdam. Detur erbjuder charterprogram från Danmark, Finland, Norge och Sverige. Detur är Sveriges sjätte största charterarrangör och etablerades i Sverige år 2000. Idag erbjuder Detur charterresor för svenska soldyrkare till resmål i Turkiet, Tunisien, Grekland och Egypten, från totalt tretton flygplatser i Sverige samt Köpenhamn. Till dessa resmål anordnas även specialarrangemang som nyheten träningsresor, gruppresor, konferensresor, rundresor, fotbollsläger och kryssningar. För mer information besök vår hemsida.

Teresia Gustafsson

Presskontakt Kundservichef/Talesperson Kundservice 08-7234605