​Höga Kustens gastronomi på väg till Kina?

Matboken ”Höga Kusten: Vår del av världen - ursprung, råvaror, smaker” är utvald av Måltidsakademien på Grythyttan att tävla om Sveriges finaste kokbokspris. Blir det SM-guld går boken vidare till att tävla i kokboks-VM, Gourmand World Cookbook Awards, som i maj 2018 avgörs i Yantai, Kina.

Boken, ges ut av Magasin Höga Kusten Publishing AB och formges av kommunikationsbyrån Devocy, har sedan den gavs ut våren 2017 nått stora framgångar. I början av oktober utsågs den till Årets Formbärare för dess goda formgivning. Några veckor senare fick den en hedrande andra plats i folkets röst i Svenska designpriset.

Nu är det alltså dags igen. Torsdag den 23/11 avslöjas vinnarna på Kungliga Biblioteket i Stockholm. ”Vår del av världen” tävlar i kategorin, Regional måltidslitteratur och har valts ut av den meriterade juryn bland närmare 400 matrelaterade böcker från årets utgivning.

• Konst, kultur, underhållning

Devocy är en prisbelönt byrå med stort hjärta och engagemang för sina kunder, vars branscher finns inom allt från industri, fastigheter, läkemedel, kläder, mat, lifestyle, transport och tjänstesektorn.

Devocy Communication är medlemmar i Komm, som är en branschorganisation för Sveriges samlade kommunikationsbyråer. Komm är en garant för att medlemsföretagen har hög kompetens och agerar utvecklande och professionellt inom reklam och kommunikationsfrågor. Devocy är även en ARU-centifierad reklambyrå. ARU - Ansvarig Reklamutgivare, är en symbol för särskild kompetens och kvalitetssäkring inom marknadsföringsjuridik och etik.

Peder Sundström

Presskontakt VD / Design- & Varumärkesstrateg Västernorrland 070-7977900