​Magasin Höga Kusten nominerat till Stora Turismpriset

Det prisbelönta Magasin Höga Kusten har blivit nominerat till Stora Turismpriset. Priset, som delas ut varje år av Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, har Tillväxtverket som huvudman och går till besöksplatser som visar på nytänkande, internationalisering, kvalitet eller hållbarhet.

Magasin Höga Kusten produceras av Magasin Höga Kusten Publishing AB som ägs av företag verksamma i regionen. Drivande i arbetet med magasinet, som i år firar tio år, är formgivarna och fotograferna Håkan Nordström, Nordströmbild, samt Anders Lönn och Peder Sundström, Devocy Communication AB.

- Syftet med magasinet har redan från början varit tydligt, att göra ett av Sveriges absolut bästa destinationsmagasin. Vi vill lyfta fram den region som vi bor i och älskar och som dessutom råkar vara ett av världens mest unika kustområden. Det finns hur mycket som helst att berätta härifrån och det tillkommer nya entreprenörer och näringsidkare hela tiden som satsar i Höga Kusten, vilket är väldigt roligt, säger Peder Sundström.

Utsedd till Årets Formbärare av Svensk Form, silvermedalj i Svenska Designpriset samt Årets Spotlight vid den årliga Företagargalan i Örnsköldsvik är några av utmärkelserna Magasin Höga Kusten fått hittills.

- Det är givetvis oerhört kul att vara nominerad till Stora Turismpriset. Men vi skulle inte vara där vi är idag utan våra samarbetspartners och redaktionella medarbetare genom åren som gjort magasinet till vad det är. Bara nomineringen i sig är oerhört viktig för det betyder att vi har gjort avtryck. Vi ser också att intresset för Magasin Höga Kusten vuxit över tid. I år ger vi ut hela tre magasin på flera språk, från att ha börjat med ett magasin om året enbart på svenska. Intresset för Höga Kusten som destination blir allt större och allt fler väljer att komma hit, säger Peder.

Klicka här för att se nomineringsfilmen.

Under hela juli månad går det att rösta på dem som nominerats.

• Konst, kultur, underhållning

Devocy är en prisbelönt byrå med stort hjärta och engagemang för sina kunder, vars branscher finns inom allt från industri, fastigheter, läkemedel, kläder, mat, lifestyle, transport och tjänstesektorn.

Devocy Communication är medlemmar i Komm, som är en branschorganisation för Sveriges samlade kommunikationsbyråer. Komm är en garant för att medlemsföretagen har hög kompetens och agerar utvecklande och professionellt inom reklam och kommunikationsfrågor. Devocy är även en ARU-certifierad reklambyrå. ARU - Ansvarig Reklamutgivare, är en symbol för särskild kompetens och kvalitetssäkring inom marknadsföringsjuridik och etik.

Malin Wiklund

Presskontakt Vice vd/ Content manager Västernorrland 070-6942888