Pressmeddelande -

Norrlands yngsta kommunikationsbyrå fortsätter att växa - Johan Sandell ny Creative Director i Stockholm

ÖRNSKÖLDSVIK. Devocy, Norrlands yngsta kommunikationsbyrå, fortsätter att knyta till sig nya medarbetare. Bara sedan i höstas har byrån anställt åtta nya medarbetare och räknar nu till 16 stycken och man söker fortfarande medarbetare, främst till tjänster inom digital utveckling.

Nyligen anställdes Johan Sandell, meriterad varumärkesutvecklare och Creative Director för bland andra Harley-Davidson, LKAB, Sandvik, ICA och Eriksson och med flertalet priser på sin meritlista såsom Designpriset, Publishingpriset, Årets Byrå och Guldnyckeln. Sandell förstärker kontoret i Stockholm, där Devocy i dag har tre medarbetare. Johan kommer närmast från rollen som CD på Some Guys, dessförinnan har han varit på Sitrus och frilans.

– Johan har stor erfarenhet av att bygga kompetenta byråer och med ett osvikligt fokus på kreativitet och kvalitet, vilket är vår absoluta prioritet, säger Peder Sundström, VD och varumärkesstrateg.

Devocy Communication är en prisbelönt ARU-certifierad kommunikationsbyrå, senast belönad med en guldmedalj i matboks-VM, ett stort projekt tillsammans med ett lokalt förlag. Devocy bildades 2016 genom en sammanslagning av två av Norrlands äldsta kommunikationsbyråer med stark förankring i Höga Kusten: NollNio Formgivning & Kommunikation och Intressera Kommunikation. Genom sammanslagningen och utveckling har Devocy nu blivit en av de större byråerna i norra Sverige.

- Vi må vara den yngsta kommunikationsbyrån i vår nuvarande form men vi är samtidigt en av dem med längst erfarenhet. Våra medarbetare på huvudkontoret i Örnsköldsvik och Stockholm har bred kompetens och har arbetet under många år med strategisk kommunikation, content marketing, formgivning och föreläsningar, konstaterar Peder.

Just nu håller Devocy också på att utveckla möjligheterna att erbjuda ännu mer digitala tjänster och även utbildningar.

– Vi ser ett behov av mer bra utbildning inom kommunikation och marknad i norra Sverige och vi ser gärna att vi kan vara med och erbjuda det framöver. Så det är ett av våra naturliga tillväxtområden, berättar Peder.

Devocy står för The Devoted Communication Agency och hängivenhet, engagemang, passion, relationer och kompetens är byråns signum.

- Våra kunder finns över hela Sverige men främst i Norrland och Stockholm. De finns i väldigt varierande branscher, vilket följer vår vision om att vi ska vara en av de självklara byråerna norr om Stockholm att anlita närhelst man behöver hjälp med ett kommunikationsuppdrag. Vi är en modern hybridbyrå med en bredd i vår kompetens, som innefattar allt ifrån strategisk rådgivning till PR-aktiviteter, webb, film, content marketing och grafisk produktion, säger Malin Wiklund, vice VD och Content manager på Devocy.

Då flera av Devocys större kunder finns i Mälardalsområdet, är Stockholmskontoret en viktig del i den framtida utvecklingen.

- Att vi samtidigt satsar i Stockholm är ett naturligt steg eftersom den största marknaden finns där. Vi har störst omsättning i Stockholm just nu och vill vara nära våra kunder, men med tydlig Norrlandsprägel. Vi har en stor passion och ett stort engagemang för våra kunder och de långa relationerna vill vi bygga även där, och vi tror att Johan tillsammans med våra medarbetare blir en intressant del av Devocy för att skapa nya kundrelationer där, avslutar Malin.

För ytterligare information, kontakta:
Peder Sundström, VD och delägare Devocy Communication, tel. 070-797 7900
Malin Wiklund, vice VD och delägare Devocy Communication, tel. 070-694 2888

• Konst, kultur, underhållning

Devocy är en prisbelönt byrå med stort hjärta och engagemang för sina kunder, vars branscher finns inom allt från industri, fastigheter, läkemedel, kläder, mat, lifestyle, transport och tjänstesektorn.

Devocy Communication är medlemmar i Komm, som är en branschorganisation för Sveriges samlade kommunikationsbyråer. Komm är en garant för att medlemsföretagen har hög kompetens och agerar utvecklande och professionellt inom reklam och kommunikationsfrågor. Devocy är även en ARU-certifierad reklambyrå. ARU - Ansvarig Reklamutgivare, är en symbol för särskild kompetens och kvalitetssäkring inom marknadsföringsjuridik och etik.

Malin Wiklund

Presskontakt Vice vd/ Content manager Västernorrland 070-6942888