Ny kurs - Certifierad Scrum and Agile Master - Advanced

Vi släpper steg två på kursen Certifierad Scrum and Agile Master - en kurs som passar både den nya, men även erfarna Scrum Master och team leader.

Certifierad Scrum and Agile Master - Advanced är en avancerad tvådagarskurs som ger dig en uppfräschning i Scrum och de viktigaste metoderna och principerna i Agil metodik. Kursens fokus ligger på hur du uppnår nästa prestationsnivå genom att använda mer avancerade agila metoder. Genom det sätt som kursen är upplagd passar den både helt nya, men även erfarna Scrum Masters och team leaders.

Kursen genomförs i samarbete med Agile Extreme och är en steg två-kurs till Certifierad Scrum and Agile Master - Foundation

• agile
  • scrum
  • kurs

Exempel på utbildningsområden är affärsutveckling, IT-governance, programledning, projektledning, agila modeller och metoder, processorientering, informationsmodellering, informationssäkerhet, kravanalys, upphandling, test och förvaltning

Varje år genomför DF Kompetens cirka 150 utbildningsaktiviteter med över 3.500 deltagare. Bolaget omsätter cirka 50 miljoner kronor per år och räknas som en av de största inom marknadssegmentet. Dataföreningen Kompetens (DF Kompetens AB) är ett dotterbolag till Dataföreningen, en oberoende intresseorganisation för IT-verksamma.