Zeta Maccaronetti - ny premiumpasta för unga pastakonnässörer (och deras föräldrar)

Vill du veta hur man känner igen en riktigt bra pasta? Fråga en italienare eller ett barn. Att många barn är kräsna vid matbordet är ingen nyhet, men kan det vara så enkelt att de bara vill ha bättre mat? När Zeta lanserar Maccaronetti är det med insikten att även barn vill ha riktigt bra pasta, och föräldrar vill ha enkla och goda middagslösningar.

I oktober lanserar familjeföretaget Di Luca & Di Luca med varumärket Zeta, den nya pastan Zeta Maccaronetti. Maccaronetti är inspirerad av vår svenska nostalgi för makaroner men utformad i äkta italiensk tappning och bakad på Kronosvete, ett av de finaste durumveten som finns. Att smaken på en italiensk pasta, den klassiska al dente-känslan, till stor del avgörs av mjölet som används till degen vet inte alla. Den höga proteinhalten i mjölet ger de goda kokegenskaperna och att pastan behåller spänsten måltiden igenom. Maccaronetti är även bronsvalsad, vilket ger en ljusare och mer sträv pasta. Just den yta som bronsvalsningen skapar gör att pastan fångar upp pastasåsens alla smaknyanser bättre och det ger en godare matupplevelse.

Maccaronetti är utvecklad för kvalitetsmedvetna barnfamiljer som vill servera riktigt bra pasta till alla runt matbordet. Därför inkluderar vi ett lättlagat recept som enkelt kan anpassas efter en modern familjs alla preferenser. Någon kanske bara äter vegetarisk, en annan vill alltid ha kött och den tredje tycker bara att det är gott om det är riktigt starkt. Receptet kan laddas ner på Zeta.nu

Zeta Maccaronetti (400 g) lanseras v 42 och finns på Ica, Coop, Willys, Hemköp. Rekommenderat pris är 15 kr. Förpackningen har den välkända celesteblå Di Luca & Di Luca färgen, en symbol för äkta, genuin, italiensk matupplevelse av hög kvalitet.

Om Zeta Zeta är en del av familjeföretaget Di Luca & Di Luca som grundades 1971 av Fernando Di Luca. Di Luca & Di Luca utvecklar och säljer mat från Italien och länderna kring Medelhavet. Di Luca & Di Luca ägs av familjen Di Luca med syskonen Gabriella, Christian och Paola i spetsen och drivs tillsammans med ett fyrtiotal medarbetare på Södermalm i Stockholm.