Ekologiskt, italienskt och gott – Zetas ekosortiment växer

Ekologiskt, italienskt och gott – Zetas ekosortiment växer

Di Luca & Di Luca lanserar hela sju nya ekologiska produkter i Zetas sortiment; Olivolja Fruttato Extra Vergine, Pesto alla Genovese, Spaghetti, Fusilli Bucati, Strozzapreti, Krossade Tomater och Crema di Balsamico. Zetas första ekologiska produkt, Zeta Olivolja Extra Vergine, lanserades redan 1997 på den svenska dagligvarumarknaden.

- Det är verkligen inspirerande att efterfrågan på ekologiska produkter har tagit fart. Förra året sålde vi 44 procent fler ekologiska Zetaprodukter jämfört med 2013, då vi ändå sålde närmare tre och en halv miljon artiklar, berättar Christian Di Luca, vd för koncernen Gruppo Di Luca.

I Zetas ekologiska sortiment finns nu olivoljor med olika smakintensitet, bronsvalsad pasta, konserverade krossade tomater, bönor i fler varianter, vinäger, pesto, oliver, rapsolja, parmesanost, fetaost, gorgonzola och mozzarella. Det gör det enkelt att laga god, italiensk mat med ekologiska ingredienser.

– Vi fortsätter vår satsning att erbjuda konsumenterna ekologiska alternativ från Zeta. Vi strävar efter att hitta engagerade producenter och rätt smak- och produktkvalitet för att kunna göra det i alla kategorier där vi finns representerade, fortsätter Christian Di Luca.

Zetas ekologiska produkter har samma goda smak och tillverkningsmetod som sina gelikar. Egentligen är den enda skillnaden att de tas fram i enlighet med de regler som finns för ekologiskt jordbruk.

Zeta ekologiska nyheter finns i dagligvaruhandeln från februari 2015, cirkapriser i butik för det olika produkterna finns i produktblad nedan.

För mer information och bilder kontakta gärna:
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,
0707-48 00 12, catrine.bjulehag@diluca.se

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca grundades 1971 av Fernando Di Luca – italienaren som tog olivoljan, pastan och kunskapen om medelhavsmaten till Sverige. Di Luca & Di Luca utvecklar och säljer mat från Italien och länderna kring Medelhavet, under de egna varumärkena Zeta och Delizie, samt ett antal starka agentursvarumärken. Di Luca & Di Luca ägs av familjen Di Luca med syskonen Gabriella, Christian och Paola i spetsen och drivs tillsammans med ett fyrtiotal medarbetare på Södermalm i Stockholm.

Di Luca & Di Luca ingår i koncernen Gruppo Di Luca tillsammans med vinimportören Enjoy Wine & Spirits, som tillsammans omsätter ca 1,1 Mdr. Mer om Di Luca & Di Luca på www.diluca.se