Nyhet:  Zeta Novello 2011 – purfärsk, nypressad, italiensk olivolja

Nyhet: Zeta Novello 2011 – purfärsk, nypressad, italiensk olivolja

Den nya Zeta Novello 2011 är en nypressad och ofiltrerad olivolja gjord på säsongens allra första olivskörd. En Novello är därför alltid en alldeles unik olivolja gjord på 100 procent små, späda olivprimörer. Olivoljan är tjockflytande, kraftfull, smakrik, fräsch och pepprig.

Eftersom Zeta Novello görs på enbart de tidigast skördade oliverna - från skördens tio första dagar - är upplagan starkt begränsad. Zeta Novello är en ofiltrerad olivolja vilket gör att varje smak- och doftnyans finns kvar i oljan och den är som bäst att njutas under november till februari, sedan tonar den över till mildare smakare. En Novello förblir dock en mycket bra och god olivolja och är att betrakta som ett fynd att köpa även senare på året.

-          Äntligen har vi en egen och ofiltrerad Zeta Novello i vårt sortiment, som ett alternativ till vår vakuumtappade och filtrerade Novello från olivoljemästaren Giuseppe Grappolini, säger Fernando Di Luca, grundare av Di Luca & Di Luca. Olivolja har alltid varit starkt förknippad med företagets identitet och nu känns det fantastiskt att kunna erbjuda våra konsumenter två distinkta Novellooljor av yppersta kvalitet till rena fyndpriser.

Zeta Novello 2011 är en elegant, fruktig 100 procent italiensk olivolja med doft av gröna tomater och nyklippt gräs och med en behaglig beska och pepprighet i eftersmaken. Zeta Novello 2011 är framtagen i en mycket begränsad upplaga om cirka 6800 halvlitersflaskor och kommer att säljas i utvalda dagligvarubutiker från och med mitten av november, cirkapris i butik 99 kronor.

För mer information kontakta gärna:
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,
08-556 942 10, 0707-48 00 12, catrine.bjulehag@diluca.se