​Molly Sandén designar diabetessmycken till förmån för Diabetesfonden

Guldfynd och Diabetesfonden lanserar två stycken diabetessmycken på initiativ av Molly Sandén. Smyckena, ett armband och en ring, båda i äkta silver med diabetessymbolik, är designade av Molly och kommer att ingå i hennes befintliga kollektion Guldfynd by Molly.

Molly Sandén drabbades för några år sen av Diabetes typ 1 och måste ständigt hålla koll på sitt blodsocker. Diabetes typ 1 har ett snabbt sjukdomsförlopp och det är ett allvarligt tillstånd där kroppen slutar att producera insulin. Molly säger: Alla har olika sätt att tackla sin diabetes men för mig brukar det hjälpa att tänka "jag är större än mina toppar och dalar" (I am greater than my highs and lows) och att jag därför vägrar låta sjukdomen hindra mig från att våga leva mitt liv fullt ut. Om jag klarade att bestiga Kilimanjaro med Diabetes typ 1 så är ingenting omöjligt!. Smyckena som Molly har designat förmedlar just detta budskap. Molly säger vidare att det är viktigt med diabetesforskning för att färre ska drabbas av diabetes. Genom att köpa hennes smycken med diabetessymbolik går en del av summan till diabetesforskning.

Smyckena vänder sig till alla som vill stödja dem som är drabbade av diabetes och som vill bidra till forskning kring sjukdomen. Den stilrena, tidlösa designen gör att smyckena dessutom med fördel kan bäras av alla i både vardagliga och festliga sammanhang.

Armbandet kostar 398 kr och ringen kostar 249 kr varav 25 kr per sålt smycke går till Diabetesfonden.

Guldfynd by Mollys diabetessmycken finns i Guldfynds samtliga butiker och webbshop.

Om Diabetesfonden
Diabetesfonden (Stiftelsen Svenska Diabetesförbundets Forskningsfond) stödjer forskning för att hitta orsaker till och botemedel mot diabetessjukdomar. Diabetesfonden arbetar också för att öka kunskapen kring diabetes och verkar för ett långt och friskt liv för de som lever med sjukdomen.

Diabetesfondens vision är ett friskt liv med diabetes och en framtid utan sjukdomen. Därför stöds forskning kring alla typer och aspekter av diabetes och dess komplikationer. Eftersom många av forskningsområdena har liknande vetenskapliga frågeställningar bidrar ett brett forskningsstöd till framgångar som är till nytta för samtliga diabetessjukdomar. Genom att ge anslag till de projekt som är av högst vetenskaplig kvalitet bidrar Diabetesfonden till forskning som på sikt kan lösa diabetesgåtan.

Läs mer om diabetesfonden och diabetes: http://www.diabetesfonden.se

Om Guldfynd

Guldfynd är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av smycken i guld och silver samt bijouterier, klockor och presentartiklar som komplement. Idag finns Guldfynd på ett 60-tal orter över hela Sverige med 118 butiker och webbshop. http://www.guldfynd.se/

Guldfynd by Molly diabetessmycken hittar du här hos Guldfynd.