Smirnoff siktar på guld: Ny guldlikör med kanelsmak

Smirnoff Gold Cinnamon, en gyllene och lyxig  likör gjord på en blandning av Smirnoff N.21 Premium vodka och en hint av naturlig kanelsmak som är infuserad med 23-karats guldblad. Smirnoff Gold Cinnamon finns redan nu på restauranger och barer och i beställningssortimentet på Systembolaget från 1 april.

Nya Smirnoff Gold Cinnamon sätter guldkant på upplevelsen med vackra och flytande guldblad.

Smirnoff Gold Cinnamon avnjuts bäst på egen hand men kan också blandas med till exempel äppeljuice och lime för att göra en ”Golden Apple Bite”, en uppfriskande och välsmakande drink.

- Nya Smirnoff Gold är den första likören på den svenska marknaden som innehåller rent guld. De flytande guldflagorna gör det möjligt att skapa lyxiga och vackra drinkar hemma. Det behöver inte vara svårt att göra uppseendeväckande och goda drinkar, säger Maria Wessel, marknadschef på Diageo.

Info Smirnoff Gold
·  Finns nu på restauranger och barer
·  Går att köpa via beställningssortimentet på Systembolaget från 1 april 2014.
·  Priset: 249 kr för 70 cl
·  Artikelnummer 86995-01. (Cirka 8 dagar från beställning till leverans).

För mer information vänligen kontakta:

Robert Carlsson, Feel Communication. Tel: 070-63420429

robert@feelcommunication.se

För högupplösta bilder vänligen se:

• flaska
  • flaskbild