Bodil Prising tillträder som VD för Dialect AB.

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2017 16:52 CEST

Bodil Prising, VD Dialect AB

Dialect AB meddelar på onsdagen den 7 juni att John Rydberg valt att lämna VD-posten för Dialectkoncernen.

Styrelsen har valt Bodil Prising, som närmast kommer från rollen som Affärs- och Marknadsdirektör för Dialect AB, som ny VD. Bodil, som började på Dialect 2016, har lång erfarenhet från ledande befattningar inom telekom. Hon har tidigare drivit Telias butikskedja, operatören Halebop och ett antal affärsledningar inom både konsument- och företagsaffären.

John Rydberg lämnar nu Dialect, men kommer att finnas tillgänglig och stödja den nya ledningen och styrelsen för att säkra övergången.

-Styrelsen och hela Dialectkoncernen vill tacka John Rydberg för hans hängivna arbete och det som har uträttats i Dialect. Vi är samtidigt förväntansfulla över att Bodil Prising tar Dialect AB in i nästa fas, kommenterar Florian Schock, styrelseordförande för Dialect AB.

-För mig är kundfokus och kundens upplevelse centralt, liksom det dagliga kvalitetsarbetet. Dialect har en fantastisk marknadsposition och ett attraktivt, brett erbjudande för svenska små- och medelstora företag. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta med teamet hos Dialect, våra partners och franchisetagare för att utveckla företaget, säger Bodil Prising.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Gabriella Winnberg, presskontakt: gabriella.winnberg@dialect.se

Florian Schock, styrelseordförande Dialect: florian.schock@dialect.se

Dialect är svenska företagares lokala partner för IT- och telefonilösningar och har blivit utsedda till Årets Telefonipartner tre år i rad via Custice Awards. Dialect erbjuder helhetslösningar som innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom området connected car. Dialectkedjan (inkl franchise) omsatte över 1 miljard sek 2016 och har idag drygt 500 anställda vid 45 företagscenter i hela landet. Läs mer på www.dialect.se