Custice Awards: ”Dialect bästa leverantör i hela Sverige”

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 14:44 CEST

Idag tillkännagav Custice vinnaren av Årets Telefonileverantör 2013. I hård konkurrens vann Dialectkedjan denna fina och åtråvärda titel när inköpare och beslutsfattare inom it och telefoni själva får välja telefonileverantör.

Dialect har idag tilldelats en Custice Award för “bästa leverantör av telefonitjänster i hela Sverige” baserat på kundnöjdhet år 2013. Detta är ett nationellt pris som är baserat på 18 925 svarande företag. Undersökningen är genomförd av det oberoende undersökningsföretaget Custice.

- De tjänster vi levererar till våra företagskunder är verksamhetskritiska och nödvändiga för att säkerställa företagens tillgänglighet gentemot sina kunder. Vi har medvetet arbetat för att förbättra våra kunders upplevelse av de produkter och tjänster som vi tillhandahåller. Det är glädjande att konstatera att det märks. Utöver vårt grunderbjudande tror jag framgångsfaktorn är att vi är lättillgängliga och finns geografiskt nära kunden samt att vi håller det vi lovar, säger John Rydberg, vd och koncernchef för Dialectkedjan.

Dialectkedjan omsatte 2013 en miljard kronor och har idag över 650 anställda vid 50 kundcenter och säljkontor runt om i landet.

För mer information vänligen kontakta:

John Rydberg, vd och koncernchef Dialect AB
Tel: 070-581 06 06 , E-post: john.rydberg@dialect.se

Victoria Preger, Marknads- och informationschef Dialect AB
Tel: 010-60 130 14, E-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2012 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Läs mer om oss på dialect.se.