Dialect AB expanderar i norra Sverige

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 09:22 CET

Dialectkoncernen expanderar i norra Sverige.  Efter sommarens förvärv av Dialect Umeå, som nu är ett helägt dotterbolag till Dialect AB, ser koncernen nu en fortsatt stark tillväxt i området.

Dialect Region Norr, som består av kundcenters i Umeå, Örnsköldsvik, Boden och Luleå, leds av Camilla Mauree.
 -         Vi har redan expanderat i Örnsköldsvik, där vi ser en stor efterfrågan på våra it - och telefonitjänster. Vi säljer som aldrig förr och fullkomligen öser ut tjänster och produkter. I Umeå expanderar vi också, därför flyttar vi till sommaren in i nya lokaler. Vi bygger ett modernt kundcenter där kunderna kan prova våra produkter och tjänster live, säger Camilla Mauree.

Med förvärvet av Dialect Umeå följer Dialectkoncernen den uttalade strategin att ytterligare konsolidera kedjan, fördjupa samarbetet och ta marknadsandelar.

Region Norr omsätter cirka 60 MSEK och har idag 27 anställda. Regionens bas är Dialect i Umeå där de också har öppet hus den 16 december.

För mer information:
Camilla Mauree, regionchef för Region Norr.
Telefon: 090-71 70 79, e-post: camilla.mauree@dialect.se

Victoria Jonsson, informationschef Dialect.
Telefon: 010-601 30 14, e-post: victoria.jonsson@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.