Dialect AB förvärvar i Stockholm och Mälardalen

Pressmeddelande  •  2011-06-09 10:30 CEST

Dialect AB har nu förvärvat samtliga aktier i Dialect Täby och Dialect Mälardalen. Förvärven är en del av en medveten strategi att konsolidera Dialectkedjan.

–Detta är ett av flera viktiga steg i vår konsolidering av Dialectkedjan. I samband med dessa förvärv får vi nu möjlighet att fördjupa samarbetet ytterligare och att växa oss kraftfullare, vilket går helt i linje med vår långsiktiga strategi, säger Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect AB.

Dialect Täby och Dialect Mälardalen består idag av fem kundcenters och kontor i Täby, Södertälje, Västerås, Eskilstuna och Gnesta. Med 40 anställda omsätter dessa cirka 120 MSEK med god lönsamhet och kommer att utgöra basen för region Mitt respektive region Storstad.

Den huvudsakliga verksamheten består av att erbjuda små och medelstora företag it- och telekommunikationslösningar som gör att medarbetare ska kunna arbeta bäst där de är. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support.

Dialect AB koncernens årsomsättning efter förvärven beräknas uppgå till cirka 420 MSEK och antalet anställda till cirka 200.

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect AB
Tel: 010-601 30 10, e-post: mats.kalvik@dialect.se
Victoria Jonsson, informationschef Dialect AB
Tel: 010-601 30 14, e-post: victoria.jonsson@dialect.se

Besök oss även på:
www.facebook.com/DialectAB

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom