Dialect AB förvärvar IT och Telekom Väst AB

Pressmeddelande   •   Dec 28, 2015 14:27 CET

Stockholm den 28 december 2015

Dialect AB har per den 28 december 2015 förvärvat återstående delen av aktierna i IT och Telekom Väst AB. Förvärvet görs i enlighet med det inriktningsbeslut som Dialects bolagsstämma fattade den 10 december i år.

IT och Telekom Väst AB är en franchisetagare till Dialect och bedriver verksamhet inom telesälj och genom sitt lokala företagscenter i Göteborg. IT och Telekom Väst AB ingår från förvärvsdatumet som ett helägt dotterbolag i Dialect-koncernen.

För mer information, vänligen kontakta:

John Rydberg, vd och koncernchef Dialect AB
Tel: 010-60 130 10, e-post:john.rydberg@dialect.se

Daniel Reithner, CFO Dialect AB
Tel: 076-76 26 314, e-post:daniel.reithner@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation, support samt mobil- och fast telefoni. Dialect omsatte 2014 en miljard kronor och har idag över 600 anställda vid 50 kundcenter i hela landet. Verksamheten bedrivs dels av Dialect AB koncernen med en omsättning på ca 600 MSEK och 377 anställda, och dels genom franchisetagare. Läs mer om oss på www.dialect.se.